Σάλος στο διαδίκτυο για τον χάρτη της ντροπής που ανέβασε στο facebook η λαϊκή τραγουδίστρια
Προκαλεί ξανά, και με άγριο τρόπο, η Αντζυ Σαμίου! Η τραγουδίστρια, γνωστή κυρίως από το γκραν σουξέ «Πιο χαμηλά» που άφησε εποχή στις αρχές της δεκαετίας του ’90, τοποθετήθηκε για το μακεδονικό ζήτημα, δείχνοντας πόσο «πιο χαμηλά» μπορεί να ρίξει και το εθνικό μας φρόνημα!
Η λαϊκή αοιδός ανάρτησε στο facebook έναν χάρτη, ξεχωρίζοντας με μπλε χρώμα το κομμάτι της Μακεδονίας, των Σκοπίων και μέρους της Γιουγκοσλαβίας, και έγραψε: «Αυτή είναι η Μακεδονία, για πάνω από 100 χρόνια, μετά τους Βαλκανικούς πολέμους... Δεν είναι όλη δική μας, επεκτείνεται και σε άλλες χώρες, τι να κάνουμε τώρα;» Το προκλητικό post στάθηκε αφορμή για να ξεσπάσει θύελλα αντιδράσεων από τους διαδικτυακούς φίλους της, οι οποίοι την «πυροβόλησαν», κατά ρυπάς για τις θέσεις τους με την αοιδό και να απαντά αναλόγως.
«Κοπέλα μου! Δεν αρχίζεις να τραγουδάς και πάλι για το ευαίσθητο σημείο σου!» της έγραψαν κι εκείνη απάντησε: «Οποιο παρτάλι μιλάει άσχημα θα παίρνει φύλλο πορείας!» Αλλος χρήστης ήταν πιο ευγενικός και με επιχειρήματα: «Αγαπητή Αντζυ, λυπάμαι, αλλά θεωρώ την ανάρτηση αυτή επιεικώς απαράδεκτη. Μαθήματα Ιστορίας, όπως καταλαβαίνεις, δεν γίνονται από το Fb». Ενας άλλος -πιο μουσικόφιλος- της έγραψε μαντινάδα: «Η Σαμίου αποτυχημένη σαν τραγουδίστρια, αποτυχημένη και σαν αβανταδόρα του Τσίπρα! Από τραγούδι τίποτα κι από Ιστορία πράμα! Στην κεφαλή της παίζανε το λάθος με το κλάμα». Υπήρξαν όμως και πιο... κάθετοι: «Μετά από αυτό το post, αυτοκτόνα»!
Η απάντηση της αοιδού; «Ναι, είναι γνωστό πως την Ιστορία την ξέρουν καλύτερα τα ούγκανα και οι ακροδεξιοί». Λίγες ώρες αργότερα η Αντζυ τοποθετήθηκε και για το μεγαλειώδες συλλαλητήριο και σε μια προσπάθεια να το υποβαθμίσει μίλησε για «πατριδοκάπηλους, ακροδεξιούς»!
Να θυμίσουμε πως αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η Αντζυ Σαμίου προκαλεί μέσω facebook.
Το καλοκαίρι, όταν η μισή Ελλάδα καιγόταν, μια σχεδόν ιερόσυλη ανάρτησή της είχε δημιουργήσει σάλο. «Τι να πεις... άπραγη κι η Παναγία... Τόσες λιτανείες, τόσες χιλιάδες κεριά θα καούν, τόσα πανηγύρια, τόσες προσευχές, μα δε λέει να βάλει το χεράκι της να σβήσουν οι φωτιές... λες να θέλει να μας πει κάτι;» είχε γράψει χωρίς ίχνος σεβασμού ανήμερα τον Δεκαπενταύγουστο η κυρία «Εκεί που καίγομαι πολύ», την ώρα που καιγόταν ο τόπος στην κυριολεξία!
Τον Δεκαπενταύγουστο, όταν με ένα αδιανόητο post συνέδεε τις καταστροφικές πυρκαγιές που έκαιγαν τη χώρα με την... απραξία της Μεγαλόχαρης, αναρωτηθήκαμε μπας και τη χτύπησε η ζέστη! Λίγους μήνες μετά η αοιδός, που «εκεί που καίγεται πολύ θέλει να νιώσει το φιλί», ξαναχτύπησε, αυτήν τη φορά με μια προβοκατόρικη και προκλητική ανάρτηση για τη Μακεδονία. Ας τη μαζέψει κάποιος...
Το ηχηρό μήνυμα που έστειλε εντός και εκτός Ελλάδας το μεγαλειώδες συλλαλητήριο για τη Μακεδονία και η λαοθάλασσα που πλημμύρισε τη Θεσσαλονίκη προκάλεσαν τρόμο στα κόμματα και στην ηγεσία της Εκκλησίας αλλά και διαρροές παλαιών τηλεγραφημάτων της αμερικανικής πρεσβείας.
Στον ΣΥΡΙΖΑ το κόμμα είναι χωρισμένο στα δύο, καθώς έχουν ήδη αρχίσει να γίνονται ανασκευαστικές δηλώσεις από τα στελέχη του για τους συμμετέχοντες στο συλλαλητήριο.
Δεν είναι λίγοι αυτοί που κινούνται στο ίδιο μήκος κύματος με τον υπουργό Εξωτερικών Νίκο Κοτζιά, ο οποίος «άδειασε» χθες τους ακραίους του ΣΥΡΙΖΑ, δηλώνοντας πως «η προσέλευση στο συλλαλητήριο ήταν έκφραση της δημοκρατικής λειτουργίας του πολιτεύματος της χώρας.
Ηταν έκφραση της αγωνίας Ελλήνων που, καμιά φορά λανθασμένα, ταυτίζουν τη διαπραγμάτευση με την τύχη της ελληνικής Μακεδονίας». 
Στη Ν.Δ. ξεπεράστηκαν οι όποιες ενστάσεις υπήρχαν για την παρουσία «γαλάζιων» βουλευτών στον Λευκό Πύργο, μετά τη συγκλονιστική παρουσία του κόσμου, ενώ μόνο τυχαίο δεν είναι ότι ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης τάχθηκε υπέρ του συλλαλητηρίου με δημόσια παρέμβασή του.
Διάψευση από Καραμανλή
Η αξιωματική αντιπολίτευση στέλνει το μήνυμα ότι «ακούει την ευαισθησία των πολιτών» και ότι «η έκφραση των πολιτών πρέπει να λαμβάνεται υπόψη», καταγγέλλοντας παράλληλα την κυβέρνηση ότι «αγνοεί το λαϊκό αίσθημα για την ΠΓΔΜ».
Ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής διέψευσε μέσω συνεργατών του δημοσιεύματα που του αποδίδονται ως δήθεν παρέμβασή του για το θέμα, την ίδια ώρα που ο Αντώνης Σαμαράς, σε ερωτήσεις που δέχθηκε για το θέμα, απάντησε με ακόμα μία σιβυλλική δήλωση: «Ολα καλά, προς το παρόν όλα καλά».
Μουδιασμένοι παρακολουθούν τις εξελίξεις και στο ΠΑΣΟΚ, με τη Φώφη Γεννηματά να προσπαθεί να πείσει για τη σταθερότητα των θέσεών της.
«Εμείς σεβόμαστε τις γνήσιες ευαισθησίες του ελληνικού λαού πάνω στο θέμα» δήλωσε.
Την πρώτη του παρέμβαση μετά το εντυπωσιακό συλλαλητήριο έκανε και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, ο οποίος είχε δηλώσει αντίθετος.
«Η Εκκλησία δεν δέχεται ούτε το όνομα ούτε τα παράγωγα της λέξης“Μακεδονία”» επισήμανε.
Απόσταση του Ιερωνύμου από το ποίμνιο
Δέκα χρόνια στον θώκο του προέδρου της Ιεράς Συνόδου συμπληρώνει στις 7 Φεβρουαρίου ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος.
Ωστόσο είναι η πρώτη φορά από το 2008 που αναμετράται τόσο έντονα σε επικοινωνιακό επίπεδο με το φάντασμα του προκατόχου του, καθώς αυθόρμητα πολλοί πιστοί τον συγκρίνουν με τον Χριστόδουλο. Η σύγκριση γίνεται εντονότερη μετά το συλλαλητήριο στη Θεσσαλονίκη, αλλά κυρίως από την ιδιαίτερη ζέση του Αρχιεπισκόπου να επαναλαμβάνει εν είδει «γραμμής» σε μητροπολίτες και πιστούς την προσωπική του θέση κατά των συλλαλητηρίων για την ονομασία των Σκοπίων.
Ο Αρχιεπίσκοπος φάνηκε να είναι πλήρως απομονωμένος από το ποίμνιο στη δεδομένη περίπτωση, αλλά και να μην αντιλαμβάνεται τη βαρύτητα που έχει για την Εκκλησία.
Οι συνεχείς «παραινέσεις» του κατά των συλλαλητηρίων δεν βρήκαν ευήκοα ώτα στον κλήρο και τον λαό ούτε στους δυναμικούς μητροπολίτες και την επομένη του συλλαλητηρίου έδειξε ότι δεν έλαβε το μήνυμα της μεγαλειώδους συγκέντρωσης. Μάλιστα, λοιδόρησε εμμέσως όσους μητροπολίτες συμμετείχαν στο συλλαλητήριο.
Χαρακτηριστική της μη μεταστροφής του κ. Ιερωνύμου ήταν τα σχόλιά του για τη συμμετοχή μητροπολιτών στο συλλαλητήριο.
Αρχιεπίσκοπος: «Τους μετρήσατε;»
Δημοσιογράφος: «Ναι, ήταν 9».
Αρχιεπίσκοπος: «Από τους 82;»
Στο μεταξύ, ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Ανθιμος πέταξε το μπαλάκι στον κ. Ιερώνυμο για το συλλαλητήριο της Αθήνας στις 4 Φεβρουαρίου, εκφράζοντας την άποψη ότι η Διαρκής Ιερά Σύνοδος θα πρέπει να συζητήσει με βάση τα νέα δεδομένα τη συμμετοχή στα συλλαλητήρια για το όνομα των Σκοπίων.
H απουσία του Αγίου Ορους
Ελαμψε διά της απουσίας του το Αγιον Ορος από το συλλαλητήριο στη Θεσσαλονίκη για τη Μακεδονία.
Την ώρα που μητροπολίτες από την Ελλαδική Εκκλησία και το Οικουμενικό Πατριαρχείο ανέβηκαν στην εξέδρα και ευλόγησαν το πλήθος, οι Αγιορείτες δεν έστειλαν εκπρόσωπο, ενώ απέφυγαν και να εκδώσουν κάποια ανακοίνωση, παρότι η χερσόνησος του Αθω ανήκει γεωγραφικά στη Μακεδονία και ενώ με κάθε ευκαιρία οι Αγιορείτες διατυμπανίζουν ότι είναι η πνευματική φωνή της Ελλάδας. Σε αυτό το μείζον εθνικό ζήτημα φάνηκε ότι η Ιερά Κοινότητα και οι Αγιορείτες επέλεξαν τη μοναστική απομόνωση. Μόνη φωτεινή εξαίρεση αποτέλεσε η Μονή Κουτλουμουσίου, που εξέδωσε για το ζήτημα μια εξαιρετικά εμπεριστατωμένη εκκλησιολογικά, ιστορικά και θεολογικά ανακοίνωση.
Φαίνεται ότι οι παρεμβάσεις της Ιεράς Κοινότητας περιορίζονται σε πύρινες αναλύσεις για την Πανορθόδοξη Σύνοδο, παρότι το Ορος δεν είναι ορθόδοξη Εκκλησία για να αποφανθεί σχετικά με τους γάμους και το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης.